31, 32 & 33

Nu ligger jag lite efter i 365 utmaningen, men vissa frågor är kassa så jag har helt enkelt inte orkat svara på dem. Ska dock göra ett försök nu...
 
031. Länka till en person/företag som du tycker sköter sig bra i sociala medier
 
Ingen aning. Jag antar att om jag skulle tänka efter så kanske jag skulle komma på någon men denna frågan var ganska tråkig så det får bli ett tråkigt svar till...
 
032. Hiss & Diss - Sociala Medier
 
Hiss - Man kan få mycket inspiration från internet, både bloggar och bilder och reportage.
Diss - Lägger man upp en bild så är den kvar på internet för alltid. Därför så borde man vara jätteförsiktig med vad man lägger upp. Jag vet att det finns många idioter där ute som snor ens bilder och gör om dem t.ex. och det kan ju inte vara det roligaste...
 
033. 5 slags statusuppdateringar/inlägg du stör dig på i sociala medier
 
1. Folk som skriver precis ALLTING de gör på facebook eller bloggen. Ingen bryr sig ändå liksom...
2. Skvaller. Typ bloggare som skriver skit om varandra. Hur omoget som helst.
3. När tidningar överdriver i rubriken bara för att fler ska läsa. Så patetiskt.
4. Alla som gör allt för att få mer likes eller följare. Det är inte någon tävling!
5. Alla dessa tränings och-motivationsinlägg. Visst om du går all in för det men typ 13-åringar som äter onyttigt alla dagar i veckan och ändå skriver "Nu ska jag satsa för att få drömkroppen". Come on liksom, ni är barn...
 
Känner att detta blev ett ganska förbannat inlägg men jag är redan på dåligt humör idag så det kan inte rås för. Hoppas ni har en bra dag iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback