1-17

Okej eftersom det har gått 2,5 veckor in på det nya året så får jag göra ett massivt inlägg nu med alla dom frågorna. Det lär bli långt, haha!

VECKA 1 – 2014

 

001. Hur tror du den här 365dagarsutmaningen kommer gå för dig

Jag tror att jag lätt kommer glömma eller tröttna haha, men det ska bli kul att testa något nytt :)

 

002. Ser du ett nytt år som en chans att börja om eller eller är det bara vilken tid på året som helst?

Ett nytt år är ju bara ett nytt år. Visst kan man skapa nya löften men jag tror inte man kan lägga precis allt bakom sig.

 

003. Länka till ett inlägg du skrivit från 2013 som du tycker borde läsas igen

Jag har ju inte så många inlägg haha så det kanske kan vara min sommarresumé? Jag vet inte riktigt, inga av mina inlägg är särskilt speciella.

 

004. Hiss & Diss - 2013 

Hiss - Jag blev tillsammans med Leo.

Diss - Jag hade inget sommarjobb.


005. 5 saker du vill göra under 2014

Resa, ta studenten, umgås med vänner, sommarjobba och åka som au pair!

 

VECKA 2 – BARNDOMEN

 

006. Vad vad populärt när du var liten?

När jag gick typ i ettan så var det populärt med sånna där runda brickor som man samlade på och spelade med. Det är lite svårt att förklara hur men man tryckte på dom med en annan bricka och skulle få dom att flyga eller nått, haha. Sen var ju bratz ganska poppis i låg och mellan stadiet. När jag senare gick på högstadiet så hade alla bilddagboken. Det är vad jag kan komma ihåg.


007. Hur var du som barn?

Jag var ett envist och tjatigt barn tror jag. Sa ofta vad jag tyckte och hade massvis med fantasi. Ibland gjorde jag lite dumma grejer men det hör väl till barndomen. Alltså inte röka eller skolka utan nu pratar jag mer om tio-årsåldern och då gjorde jag väl en del bus med mina kompisar.


008. Var det något du gillade som barn som räknades ”höra till det andra könet”?


Inte vad jag kan komma på. Jag var väkdigt tjejig och feminim. Lekte mamma pappa barn, häst ute i skogen, med dockor och barbie, pysslade och målade. Så det var väl inget direkt. Fast sen så har jag åkt snowboard också sen jag var nio och även om det inte är könsrelaterat så var det inte så många småflickor som åkte på den tiden när jag var liten vad jag kan komma ihåg.

 

009. Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?


Jaa det skulle jag nog. Kanske inte precis just nu för jag vill se vad som händer efter studenten och så. Men om man skulle kunna spola tillbaka tiden så skulle jag vilja uppleva min barndom igen. Nu kan den ju aldrig komma tillbaka...

 

010. Tipsa om en lek du lekte som du tycker barn idag borde testa på också

Haha vi hade ju en del bollekar som var roliga, king bl.a. och en då bollen ska studsa, minns inte riktigt namnet på den. Har inte alls koll på vad barn leker idag förutom de vanliga lekarna som kurragömma och tjuv & polis så om man inte har spelat king så rekomenderar jag det! Det var tider det!


011. Hiss & Diss – Händelser från barndomen

Hiss - Vårat gäng, pocorn! Kan sakna det lite ibland faktiskt.

Diss - När jag gjorde saker utan att tänka först. Var lite busig som sagt.


012. 5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn


1. Jag ÄLSKADE barbie-dockor, tror jag lekte med dom tills jag var 12. Vi hade ett jättestort barbiehus hemma med sammanlagt över 100 barbiedockor (ja, vi har räknat dom), fyra bilar och ett gäng med hästar och hundar och kläder. Lekte aldrig med dom sjävl utan det var mest med min tvillingsyster. Jag har nog aldrig varit bra på att leka själv faktiskt. 2. Sen hade jag mängder med gosedjur och önskade mig nya varje gång på min födelsedag, vilket jag oftast inte fick, haha. Dom hade jag i min säng, de var mina beskyddare! 3. Mina utklädningskläder! Vi hade en låda (som vi precis rensade) med massor av olika kläder. Jag och mina systrar brukade klä ut oss och spela teater en hel del. Det var skoj! 4. Småfigurer. Samma sak här, vi hade en stor låda med massor av minifigurer, bl.a. sånna man fick med Happy Meal. Så hittade man på namn åt dom och lekte precis som med barbies. 5. Dockor. Hade flera stycken och jag minns hur jag har fått alla ;) Den första fick jag när jag fyllde ett tror jag och den hette Emma. Sen fick jag en till första gången jag kissade på toaletten och en cyklade jag in till Vänersborg och köpte för egna pengar, knappt 5 år gammal. Det tog en dag att åka fram och tillbaka haha för jag och min syster behövde så många pauser på vägen. Att cykla till Vänersborg var ju skitlångt! Sen har jag faktiskt en docka till, en så man kan mata och så kissar den. Men den vet jag inte riktigt när jag fick.

 

 

VECKA 3 – FILM

 

013. Vilken är din favoritfilmgenre?

Animerade filmer, fantasy och komedier. Skräck och Thriller är det värsta som finns. Usch!


014. Ser du helst på film hemma eller på bio?

Bio är häftigare och biopopcorn är så gott! Men att kolla film hemma är mysigare, speciellt men några kompisar eller pojkvännen. Och när det regnar eller snöar och är alldeles mörk ute = mys på hög nivå!


015. Vilken är din favoritskådespelare?

Jag gillar Johnny Depp, och Kate Hudson och Daniel Radcliffe och Ben Stiller och Will Smith och den och den och den. Asså jag tycker att väldigt många skådespelare är bra! Jag hade nog tröttnat av att se filmer på bara en skådis som jag var besatt av :)


016. Om du fick leva i en film, vilken väljer du?

Harry Potter, utan tvekan! Jag vill också gå på Hogwarts och kunna trolla! Men jag undviker nog att slåss mot Voldemort.


017. Tipsa om vad du vill som har med film att göra

Jag ska tipsa om The Perks of Being a Wallflower. Sen kommer jag inte på något mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback