20

VECKA 4 - DJUR
 
020. Har du klappat ett vilt djur?
 
Åh här har jag minsann en gammal historia från när jag var barn! Det är så att i farmor och farfars lada så brukar det finnas möss och när jag var runt 5 så hittade jag och min syster ett musbo med musungar i. Vi tyckte de var så söta och vi skulle klappa och greja med de, vilket inte musungarna tyckte var så speciellt roligt tydligen. För på senare dar så har jag fått höra att de tyvärr dog efter våran behandling. De blev helt enkelt vettskrämda, vilket är oerhört tragiskt (vi var inte så hårdhänta men jag antar att vi var stora och läskiga). Givetvis kan man inte klandra femåringar precis, för små barn vet ju inte riktigt vad som är rätt och fel, men jag antar att jag har lärt mig genom åren att man inte ska röra vilda djur, dels för att de kan dö men även för att de kan bitas! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback