Vecka 11 - Resor

069. Brukar du köpa souvenirer? 
Det beror på var jag är med oftast så köper jag något som påminner om platsen :) När jag var i USA köpte jag en mugg från varje delstat jag besökte.
 
070. Charter eller resa på egen hand? 
100% resa på egen hand solklart! Skulle tycka det var sjukt tråkigt att bo på ett ställe med all inclusive och privat strand. Liksom när man reser vill man ju se staden/landet och då är det ju ingen mening att bo i en turistort där det inte finns någon kultur alls.
 
071. Berätta om ett resemisstag? 
Jag kan inte komma på något just nu... Svår fråga!
 
072. Om du bara fick välja ett resemål att besöka en vecka om året resten av livet, vilket blir det? 
Åh vilket tråkigt fråga! Jag vill se hela världen, inte samma place om och om igen. Om man gillar ett ställe, visst ska man besöka det fler gånger. Men om man BARA besöker det stället så missar man ju massa andra coola platser.
 
073. Tipsa om ett resemål du gärna skulle vilja besöka 
De länder som jag inte har besökt men vill besöka är just nu är Australien, Kina, Sydafrika, Brasilien, Italien, Kenya, Indien, Island, Finland. De länder som jag har besökt och vill besöka igen just nu är USA(Ska förhoppningsvis snart dit) Thailand, Storbritannien (Ska snart dit!!!), Grekland, Frankrike.
 
074. Hiss och Diss - Att resa 
Hiss - Man får se nya platser i världen
Diss - Någon gång måste man åka hem igen
 
075. 5 onödiga saker du alltid tar med på resan 
1. Föööör mycket kläder som jag inte ens använder
Det är väl typ allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback