London del 2 - The Making of Harry Potter

Så var det då dags, efter några dagars uppehåll, del två av Londonresan. Den här dagen var en av de bättre dagarna enligt mig då jag äntligen fick åka till Harry Potter-världen, som jag har längtat efter i flera år!! Jag tog väl ungefär några hundra bilder så jag visar er tyvärr bara några just nu, men fler kan dyka upp med tiden :)
 
Jag freaka ut när vi gick mot ingången, som ett litet barn på julafton!
 
The Great Hall! Såg ut som i filmen, kanske lite smalare dock.
 
Hufflepuff och Ravenclaw.
 
Gryffindor och Slytherin.
 
Pojkarnas sovsal.
 
Professor Snapes håla!
 
Kläderna Harry, Ron och Hermione hade på sig i sista filmen samt Gryffindors krypin.
 
Gringottsvagnen.
 
Kråkboet. Det var sig likt! :)
 
Voldemort och familjen Malfoys klädsel och Dolores Umbrigde ministerrum.
 
Nattbussen!
 
Jag utanför Privet Drive :) Under första filmen hade de filmat på en riktig gata men sedan hade de fått göra en exakt kopia av huset till de andra filmerna!
 
Jag med Butterbeer i handen! Det var faktiskt ganska gott men ett glas räckte gott och väl!
 
Mask och dockrummet!
 
Så kom vi då till Diagongränden!
 
Miniatyrer och ritningar av olika rum och föremål.
 
Hogwarts i miniatyr. Det tog 40 dagar att bygga upp slottet!
 
 
Bussen vi åkte med. Jag trodde att det skulle vara något speciellt med den men det var det tyvärr inte. 
 
Vill sammanfatta dagen som efterlängtad och mycket lärorikt. Fick veta massa saker om hur de hade gjort filmerna och se olika rekvesita och rum! Kul var det minsann :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback